Legfontosabb témák

A környezetvédelem és fenntarthatóság szinte már semmilyen iparcikk vagy szolgáltatás esetében nem megkerülhető szempont. A reklámok immár nemcsak az adott termék kézzelfogható hasznosságára, esztétikumára, komfortosságára fókuszálnak. Mindezen tényezők mellett az is fontossá vált, hogy a vásárló lehetőleg minél haladóbb szellemiségűnek, környezettudatosabbnak, felvilágosultabbnak érezhesse magát azáltal, hogy megvesz egy szuperhatékony fogyasztású, lebontható, újrafelhasználható (vagy már eleve újrafelhasznált anyagokból készült), fenntartható technológiával és -körülmények között gyártott valamit. De valóban mindig jót tesz az eladhatóságnak, ha egy termék rikítóan zöld? Nem feltétlenül. Az USA tudományos akadémiája (NAS) által készített felmérés tanúsága szerint akár kontraproduktív is lehet, ha olyan vevő lelkiismeretére is próbálnak hatni a reklámok, aki nem feltétlenül vevő erre. Hiába számít szinte már standardnak, hogy az autók esetében a motorok különböző kékre- és zöldre keresztelt hatékonysági tulajdonságokkal bírnak, illetve hogy a fogyasztási mutató mellett grammra megadják szén-dioxid-kibocsátást is, a nagy fogyasztású terepjárók, egyterűek népszerűsége mégsem tört meg az óceánon túl. [...] Bővebben!

Tovább a blogra

Hozzászólások

Hozzászólás írásához be kell lépnie, vagy ha még nem regisztrált nálunk, regisztráljon!