Legfontosabb témák

A Magyar Divat & Design Ügynökség és a Camera Nazionale della Moda Italiana 2018-ban indított stratégiai együttműködésének újabb állomásaként ismét reflektorfénybe kerülnek a magyar divattervezők a szeptember 18-23. között megrendezendő Milano Fashion Weeken. A nagy sikert aratott tavaszi milánói megjelenésnek és a felfokozott érdeklődésnek is köszönhetően immáron nem csak a kollekciók 1-1 darabja, hanem a magyar tervezők teljes kollekciója lesz látható a divathét alatt. Emellett egy kollektív fashion show keretében is bepillantást nyerhet a nemzetközi szakma a magyar divat világába. Mindezek hatalmas nemzetközi láthatóságot biztosítanak a hét mentorált számára.

Még 2018 augusztusában kötött stratégiai megállapodást a Magyar Divat & Design Ügynökség a Camera Nazionale della Moda Italianaval, aminek köszönhetően a nemzetközi szinten is első számú divatkamara három éven keresztül stratégiai partnerként támogatja a magyar divat fejlődését. Ennek egyik eleme a mentorprogram, melynek köszönhetően vesznek részt a szeptemberi milánói divathéten a magyar márkák az Abodi, az Artista, a Celeni, a Cukovy, az Elysian, a Je suis belle és a Zsigmond Dora menswear. Az olasz mentorok idén is több alkalommal Budapestre látogattak és személyes konzultációk során készítették fel a tervezőket a nemzetközi színtéren való sikeres megjelenésre.

Az első bemutatkozás idén tavasszal meg is történt, hiszen a mentoráltak a Milano Fashion Week hivatalos programjaként, a Spazio Cavallerizze impozáns épületében állíthatták ki kollekciójuk egy-egy kiválasztott darabját. A kiállítás egész héten ingyenesen volt látogatható, majd a február 22-i kollektív bemutatóra is rengetegen voltak kíváncsiak. A nyár folyamán újabb mérföldkőhöz értek a magyar márkák: az Abodi és a Zsigmond Dora menswear a Garage Milano Marina Guidi showroomban; míg az Artista, az Elysian, a Celeni és a Cukovy a Guffanti Concept ShowRoommal együttműködve a Budapest Select Showroomban állíthatott ki a nemzetközi buyerek és érdeklődők számára.

A sikeres tavaszi bemutatkozásnak és a felfokozott érdeklődésnek is köszönhetően szeptember 18-23. között, a Milano Fashion Week-en már nem csak 1-1 darabja tekinthető meg a márkáknak, hanem a mentorok által is szakmailag támogatott teljes kollekció megjelenik a statikus kiállításon. Szeptember 20-án, a kiválasztott márkák egy kollektív fashion show keretében nemzetközi influencerek, újságírók, buyerek és szakemberek előtt mutatják be a legújabb darabjaikat.

Nagy öröm számunkra, hogy a Camerával közös mentorprogramunkban részt vevő magyar márkák újra szerepelhetnek a Milano Fashion Weeken, hiszen ahogy az év elején is elmondtuk, egy márkának 2-3 szezonon keresztül meg kell jelennie a nemzetközi porondon és hoznia kell az állandó minőséget és kreativitást ahhoz, hogy a buyerek figyelmét felkeltse. Hiszünk abban, hogy az együttműködésnek és a mentorokkal végzett közös munkának köszönhetőn egyre több magyar márka ér el nemzetközi sikereket, ezáltal Budapest is felkerül a divatvilág térképére. Izgatottan várjuk a novemberi Budapest Central European Fashion Weeket is, ahol a hazai közönség és szakma számára is megtekinthetőek lesznek ezek a kollekciók.” – emelte ki Bata-Jakab Zsófia, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezetője.

Csak a legfontosabb gazdasági hírek

Nem kell tovább keresgélnie a híreket. Iratkozzon fel hírlevelünkre, hogy a legfontosabb gazdasági hírek találják meg Önt.

E-mail cím:

Hozzászólások

Hozzászólás írásához be kell lépnie, vagy ha még nem regisztrált nálunk, regisztráljon!