Legfontosabb témák

Európai és kínai kormányzati- és üzleti vezetők ma ünnepélyesen útnak indítják a 2018-as EU-Kínai Turisztikai Évet (ECTY) Velencében. A 2018 EU-Kína Év promóciós tervének legfontosabb célja, hogy a kínai turisták számára Európát a legvonzóbb nemzetközi célállomássá tegye. A program keretében több európai Unesco világörökségi helyszínt is népszerűsítenek majd Kínában, köztük a Tokaji Borvidéket.

Európai és kínai kormányzati- és üzleti vezetők nyitják meg a 2018-as EU-Kínai Turisztikai Évet (ECTY) január 19-én Velencében. A program célja a Kína és az Európai Unió között már kiépített, mindkét fél számára előnyösnek bizonyuló együttműködés továbbfejlesztése, és a kölcsönös turisztikai forgalom növelését elősegítő újabb kezdeményezések elindítása.

Az EU-Kína Turisztikai Év elnevezésű programot az Európai Bizottság alkotta meg, együttműködésben a vezető európai utazási és kereskedelmi szervezettekkel: az Európai Turisztikai Bizottsággal (ETC), a Welcome Chinese képviselőivel és az Európai Turisztikai Szövetséggel (ETOA). A cél a kínai és európai idegenforgalmi ágazat közötti kapcsolatok erősítése.

Ennek jegyében a megbeszélések tárgyát képezi több olyan új kezdeményezés elindítása is, amelyek célja az eddig kevésbé ismert úti célok népszerűsítése, a kölcsönös tapasztalatszerzés elősegítése, a vízumigénylések könnyítése, valamint a légi összeköttetések erősítése.

A velencei esemény díszvendégei:

  • Antonio Tajani, az Európai Parlament elnöke
  • Dai Bin, a Kínai Turisztikai Akadémia elnöke
  • Elzbieta Bienkowska, belső piacért, valamint az ipar- és vállalkozáspolitikáért, és a kis- és középvállalkozásokért felelős európai biztos
  • Du Jiang, a Kínai Nemzeti Turisztikai Hivatal alelnöke
  • Federica Mogherini, az Európai Unió Külügyi és Biztonságpolitikai Bizottságának főképviselője
  • Luca Zaia, az olaszországi Veneto régió elnöke
  • Pansy Ho, a Nemzetközi Turisztikai Gazdasági Kutatóközpont (GTERC) alapítója és elnöke

Az eseményen résztvevő üzleti vezetők:

  • Jenna Qian, a Ctrip alelnöke
  • Qiu Yin, a Tencent alelnöke, szóvivője
  • Wei Zhihong, a UnionPay európai igazgatója
  • Jacopo Sertoli, a Welcome Chinese elnöke
  • Barry Lin, a Tuniu turisztikai forrásokért felelős igazgatója
  • Luca Patane’, a Uvet and Blu Panorama elnöke
  • Mikko Turtiainen, a Finnair nemzetközi értékesítésért felelős alelnöke
  • Torstein Hagen, a Viking Cruises elnöke

Kína ma már a világ legnagyobb turisztikai piaca a költések terén, és második helyen áll a kiutazó forgalmat tekintve. 2016-ban a kínai polgárok összesen 122 millió alkalommal utaztak külföldre, amely a nemzetközi turizmus egyötödét tette ki. A kínai bérnövekedés folytatódásának és az adminisztrációs könnyítéseknek köszönhetően pedig a jövőben várhatóan még könnyebben elérhetővé válik a külföldi utazás az ázsiai ország középosztályának tagjai számára. Erre válaszul kívánják az európai desztinációk tovább erősíteni pozícióikat ezen a piacon.

A kínai kiutazó turizmus jelentős növekedési potenciált jelent Európa számára. Jelenleg az európai országokba beutazó turisták 90 százaléka az Európai Unió valamely másik tagállamából érkezik. Ezzel szemben Ázsiában csak a turisták 73 százaléka érkezik egy másik ázsiai országból, míg az Egyesült Államokban az utazók 75 százaléka hazai turista.

Kína 2012 óta vezeti a külföldön legtöbbet költő turisták ranglistáját. 2016-ban a kínai turisták már 261 milliárd dollárt költöttek el külföldön, ami 12 százalékkal több, mint egy évvel korábban. A növekedésnek köszönhetően ma már Kínát kétségtelenül a világ legnagyobb költő állama, jóval megelőzve az Egyesült Államokat (123 milliárd dollár) és Németországot (79 milliárd dollár) is. Ma már a kínai turisztikai költések teszik ki a világ turisztikai bevételének 23 százalékát, hatalmas bevételt generálva a célországoknak.

Az európai országok iránti érdeklődés nagyon erős Kínában, így 2016-ban 12,8 millióan látogattak az ázsiai országból Európába. Becslések szerint pedig 5 éven belül ez a szám évi 20,8 millióra fog emelkedni. Érdekességképp megjegyzendő, hogy Észak-Amerikába 2016-ban 3,1 millió kínai látogatott. Európán belül Franciaország a legvonzóbb a távol keleti ország turisták számára, habár az utóbbi időkben a biztonsági kockázatok miatt inkább Olaszország felé fordult az érdeklődés.

Az EU-Kínai Turisztikai Év elindításáról szóló megállapodást az Európai Bizottság elnöke, Jean-Claude Juncker és a Kínai Népköztársaság miniszterelnöke, Li Kocsiang írták alá. A program célkitűzései a következők:

  • kevésbé ismert úti célok népszerűsítése,
  • az utaztatással kapcsolatos kölcsönös tapasztalatok további erősítése,
  • az együttműködés erősítésére szolgáló lehetőségek felkutatása és biztosítása,
  • vízumkönnyítések bevezetése és a légi összeköttetések erősítése.

A 2018-as EU-Kína Turisztikai Év velencei megnyitója két jelentős eseményt takar, amelyek közül az egyik a Palazzo Ducale, másik a velencei Casino épeületében lesz megtartva. Az üzleti csúcstalálkozón európai biztosok, valamint olyan kis- nagyvállalatok képviselői, továbbá más szakemberek vesznek részt, akik mind az EU és Kína között kapcsolatok elmélyítésén dolgoznak. Az ezzel egyidejűleg megrendezendő magas-szintű üzleti találkozón a felek a kevésbé ismert úti célok népszerűsítésének lehetőségeit tárgyalják majd meg.

A 2018 EU-Kína Év promóciós tervének legfontosabb célja, hogy a kínai turisták számára Európát a legvonzóbb nemzetközi célállomássá tegye. Hogy ez a cél megvalósulhasson, fontos a turisztikai vállalkozások dolgozóinak képzése annak érdekében, hogy a legjobb kiszolgálást tudják nyújtani a kínai utazók számára, megértve mit is igényelnek a kommunikáció és a szolgáltatások terén.

Ennek érdekében az Európai Bizottság és az Európai Turisztikai Bizottság egy új együttműködési platformot hozott létre az Európába irányuló turizmust serkentése céljával 2018-tól kezdődően. A 2018 EU-Kína Turisztikai Év kiemelt partnere a Welcome Chinese, amely a promóciós események főszervezői feladatait is ellátja. A Welcome Chinese rendelkezik az egyetlen olyan, a kínai kormányzat által elfogadott tanúsítvánnyal, amelynek birtokosai hivatalosan is teljesítik a Kínai Turisztikai Akadémia által – a Kínai Központi Televízióval és a UnionPay-jel, az ország egyetlen bankkártya kibocsátójával közösen – meghatározott, kínai utazókra szabott vendéglátói sztenderdeket.

A kínai utazók európaitól eltérő viselkedési mintái és kulturális szokásai nagyban befolyásolják az utazásokkal kapcsolatos választásaikat is. Az egyik legfontosabb hátráltató tényező a nyelvismeret hiánya. Emellett számolni kell az elektronikus fizetések terén még fennálló korlátokkal, valamint a kínai utazók biztonsági kockázatokhoz való óvatos hozzáállására is, amelyek ugyancsak kihatással van az utazással kapcsolatos döntésekre. A Welcome Chinese folyamatos edukációt nyújt az operátorok részére arról, hogy mit keresnek és milyen újdonságokra vágynak a kínai turisták.

Dai Bin professzor, a Kínai Turisztikai Akadémia (CTA) igazgatója kifejtette:

 „A turizmus éve kezdeményezés előremutató lépést jelent Kínának a nemzetközi turizmus népszerűsítése, az iparági együttműködés és a turisztikai külkapcsolatok terén. 2013 óta Kína több országgal, így Oroszországgal, az Egyesült Államokkal, Dél-Koreával, Indiával, Ausztráliával, Svájccal, Dániával, az ASEAN-nal, valamint további más országokkal közösen valósított meg hasonló kezdeményezést, sokat lendítve a két- és többoldalú turizmus fejlődésén.

A 2018-as Kína-EU Turisztikai Év egyszerre fogja támogatni a szakembercserét, a gazdasági fejlesztéseket, valamint a kölcsönös bizalom erősítését.

Eduardo Santander, az Európai Turisztikai Bizottság ügyvezető igazgatója elmondta:

„Az európai úti célok ismertségének erősítése fontos előfeltétele annak, hogy versenyképesek maradjanak a kínai utazók számára. Csak a kínai állami szervezetekkel való mélyebb együttműködés és az európai turisztikai szektor célzott, közös marketingkezdeményezések iránti növekvő elkötelezettsége fogja elősegíteni a kínai beutazó turisták számának további emelkedését.”

Jacopo Sertoli, a Welcome Chinese elnöke kiemelte:

„A kínai kormány megerősítésével a hátunk mögött az a célunk, hogy segítsük az európai turisztikai vállalkozásokat a kínai turisták igényeinek jobb megértésében, amelyek az elmúlt 10 évben igen sokat változtak. Eközben a kínai operátorokkal való további megállapodások megkötését is erőteljesen ösztönözni kívánjuk.

Az EU-Kína Turisztikai Év egy kiváló lehetőséget jelent Olaszországnak, azon belül a Welcome Chinese minősítést elnyert szolgáltatóknak, valamint azoknak a vállalkozásoknak, amelyek ezt követően kívánják minősíttetni magukat. Hiszen a Welcome Chinese kizárólagos hozzáférést biztosít a kínai piachoz a minősített szolgáltatóknak.

A CCTV-vel, a UnionPay-yel, az Ctrip, Tencent-tel, a Global Data-val, a Lobster Ink-kel, a Tuniu, Qyer-rel, a Caissa, Go with Tommy-val, a Lecoov-val, valamint a Fliggy-vel partnerségben dolgozó Welcome China készen áll arra, hogy bármely európai szolgáltatónak segítséget nyújtson a minősítés megszerzésében annak érdekében, hogy még vonzóbbá tudjon válni a kínai turisták számára.”

Tom Jenkins, az Európai Turisztikai Társaság vezérigazgatója elmondta:

„Megfelelő kommunikáció és együttműködés, ez szükséges ahhoz, hogy Európa és Kína ki tudja aknázni a lehetőségeit. A lehetőséget, hogy kialakítsuk a 21. század legnagyobb turisztikai partnerségét.”

Zhan Shu, Tencent Külügyi és Turisztikai Központjának vezérigazgatója szerint:

„A Kína és Európa közötti párbeszéd két ősi világ dialógusa a modern társadalom keretei között. A turizmus egy híd, a kultúra pedig a sarokkő, egyik világból a másikba pedig a digitális selyemút vezet át. A Tencent a Welcome Chinese-zel együttdolgozva reméli, hogy az internetes technológiának köszönhetően a kínai turisták ugyanúgy otthon érezhetik majd magukat Európában, mint Kínában.”

A 2018-as EU-Kínai Turisztikai Év projektbe a következő európai régiók kapcsolódnak be: Andalúzia és Katalónia Spanyolországból, Lappföld Finnországból, Veneto, Lombardo, Piedmont és Toszkána Olaszországból.

Több Unesco világörökségi helyszínt is népszerűsít a program. Ezek:

További rendezvények is népszerűsítik majd a 2018-as EU-Kína Turisztikai Évet, március 6-án Berlinben a legnagyobb európai turisztikai börzén és Pekingben április 16-án. Emellett további  népszerűsítő eseményekre kerül sor – egyebek mellett – novemberben Londonban és Sanghajban, valamint decemberben Chengduban.

Az EU-Kína Turisztikai Év az első valódi partnerkapcsolat Kína és az EU között az idegenforgalom területén. Látva a kínai utazók európai turizmus növekedésében betöltött szerepét, az Európai Bizottság idén év végéig megvizsgálja annak a lehetőségét is, hogy egy pénzügyi alapot hozzon létre az Európa és Kína közötti idegenforgalmi aktivitás további erősítése érdekében.

A 2018-as EU-Kína Turisztikai év hivatalos támogató partnerei:

  • UnionPay – A vezető fizetési szolgáltató Kínában, egyúttal az egyetlen bankkártya kibocsátó vállalat az ázsiai országban.
  • Ctrip – A legnagyobb kínai online utazási ügynökség 300 millió taggal, 1,2 millió hotellel több mint 200 országban, 2,9 milliárd dollár éves árbevétellel.
  • Finnair – A Helsinki székhelyű légitársaság járatai több mint száz európai várost kötnek össze a hét legnagyobb kínai várossal.
  • ADR – A Fiumicino repülőtér Európa egyik legnagyobb légikikötője, amely számos kínai nagyvárossal is közvetlen összeköttetést biztosít.
  • Venice Airport – A velencei Marco Polo repülőtér Olaszország harmadik legnagyobb légikikötóje, amely nemrég a Welcome Chinese-hez is csatlakozott.
  • Accor Hotels – A francia székhelyű, a párizsi CAC 40 tőzsdeindex-en is jegyzett nemzetközi hotelcsoport összesen 95 országban üzemeltet szállodákat.
  • T Fondaco dei Tedeschi by DFS – A világ legnagyobb utazókra specializálódott, luxustermékeket kínáló kereskedelmi szolgáltatója, amelynek termékkínálata 5 pilléren nyugszik: szépség és illat, divat és kiegészítők, élelmiszer és szuvenír, órák és ékszerek, borok és égetett szeszesitalok.
  • Global Blue – A svájci Nyon-ban székelő vállalat elsősorban vámmentes üzleteiről ismert, emellett – többek között – pénzváltással és marketinggel, valamint POS technológia telepítésével, értékesítői képzésekkel, továbbá vásárlói felmérések végzésével foglalkozik.
  • Bicester Village Shopping Collection – A Value Retail által működtetett üzletlánc Kínában és Európában több mint 1300 luxusbutikot üzemeltet, a világ vezető divat- és stílus márkáinak termékeit kínálva.

Miről szól a 2018-as EU-Kína Turisztikai Év?

A 2018-as EU-Kína Turisztikai Év elindítását Jean-Claude Juncker, az Európai Bizottság elnöke és Li Kocsiang, a Kínai Népköztársaság miniszterelnöke jelentették be a 2016. július 12-én megrendezett EU-Kína csúcstalálkozón. A kezdeményezés célja az EU és Kína közötti együttműködés szorosabbra fonása az idegenforgalom területén, és a turisztikai forgalom erősödésének további ösztönzése. További cél, hogy az európai idegenforgalmi vállalkozások megvethessék lábukat a robbanásszerűen fejlődő kínai turisztikai piacon és fordítva, a program ösztönözni kívánja a kínai befektetéseket Európában.

Kína ma már a világ legnagyobb turisztikai piacai közé tartozik a kiutazó turizmus és a költések terén is. Nagy népességszámának, az elkölthető jövedelmek növekedésének, a gyors városiasodásnak, valamint a turizmust sújtó korlátozások lebontásának köszönhetően ma már Kína az első számú forrása a nemzetközi turizmus fejlődésének. A 2018-as EU-Kína Turisztikai Év kezdeményezése pedig kiváló lehetőséget nyújt az európai szereplőknek a kínai piac feltérképezésére, kiaknázására, valamint arra, hogy megtanulhassák, miként lehet a kínai utazókat Európába csábítani, és a legjobb élményeket kínálni számukra.

Az Európai Bizottság a Kínai Nemzeti Turisztikai Hivatallal szoros együttműködésben készítette elő a 2018-as EU-Kína Turisztikai Évet. A projekt eredményeképpen pedig minden eddiginél több kezdeményezés fogja megcélozni Kínát mint küldő országot az idegenforgalmi szektorban.

A program elsődleges céljai:

  • marketing eszközökkel megmutatni, hogy mit tud nyújtani az EU a kínai látogatóknak,
  • üzleti csúcstalálkozók előmozdítása,
  • üzleti partnerkereső találkozók szervezése a legnagyobb turisztikai börzéken,
  • videós tartalmak előállítása és terjesztése,
  • célzott reklámkampányok szervezése.

Európa népszerűsítése Kínában

A kínai az egyik legfontosabb piac a világon, az elmúlt időszakban végbement dinamikus fejlődésének köszönthetően pedig digitális téren az egyik legfejlettebb ország. A kínai közösségi média, a legnagyobb online utazási ügynökségek és az újfajta fizetési szolgáltatások abba az irányba mozdították az Európai Turisztikai Bizottságot és a Welcome Chinese-t, hogy egy hathatós promóciós kampányt is megvalósítsanak a 2018-as EU-Kína Turisztikai Évhez kapcsolódóan.

Így a tervek szerint a turisztikai projekthez kapcsolódóan számos online és offline kampány fog futni, többek között:

  • Hivatalos európai pavilon létesül a Ctrip webes és mobilos portálon.
  • Hivatalos európai pavilon áll fel a Tuniu webes és mobilos portálon.
  • A Welcome Chinese WeChat Miniprogram célja egy olyan digitális platform megvalósítása, ahol a kínai utazók tudják egymás között megosztani az európai utazással kapcsolatos kérdéseiket és tapasztalataikat, a legújabb technológiai megoldások támogatásával.
  • Elköteleződést erősítő reklámkampány megvalósítása az Alibaba által működtetett Fliggy Pavillion oldalon.
  • Digitális és audio kalauz megjelentetése a Qyer-től.
  • Különleges csomagajánlatok régiókra bontva a Caissa-tól és a többi kínai utazásszervező szolgáltatótól.

Csak a legfontosabb gazdasági hírek

Nem kell tovább keresgélnie a híreket. Iratkozzon fel hírlevelünkre, hogy a legfontosabb gazdasági hírek találják meg Önt.

E-mail cím:

Hozzászólások

Hozzászólás írásához be kell lépnie, vagy ha még nem regisztrált nálunk, regisztráljon!
best dissertation writers custom academic writing services copyright free research paper for sale fast custom essay press release writing services