Legfontosabb témák

Európai és kínai kormányzati- és üzleti vezetők ma ünnepélyesen útnak indítják a 2018-as EU-Kínai Turisztikai Évet (ECTY) Velencében. A 2018 EU-Kína Év promóciós tervének legfontosabb célja, hogy a kínai turisták számára Európát a legvonzóbb nemzetközi célállomássá tegye. A program keretében több európai Unesco világörökségi helyszínt is népszerűsítenek majd Kínában, köztük a Tokaji Borvidéket.

Európai és kínai kormányzati- és üzleti vezetők nyitják meg a 2018-as EU-Kínai Turisztikai Évet (ECTY) január 19-én Velencében. A program célja a Kína és az Európai Unió között már kiépített, mindkét fél számára előnyösnek bizonyuló együttműködés továbbfejlesztése, és a kölcsönös turisztikai forgalom növelését elősegítő újabb kezdeményezések elindítása.

Az EU-Kína Turisztikai Év elnevezésű programot az Európai Bizottság alkotta meg, együttműködésben a vezető európai utazási és kereskedelmi szervezettekkel: az Európai Turisztikai Bizottsággal (ETC), a Welcome Chinese képviselőivel és az Európai Turisztikai Szövetséggel (ETOA). A cél a kínai és európai idegenforgalmi ágazat közötti kapcsolatok erősítése.

Ennek jegyében a megbeszélések tárgyát képezi több olyan új kezdeményezés elindítása is, amelyek célja az eddig kevésbé ismert úti célok népszerűsítése, a kölcsönös tapasztalatszerzés elősegítése, a vízumigénylések könnyítése, valamint a légi összeköttetések erősítése.

A velencei esemény díszvendégei:

  • Antonio Tajani, az Európai Parlament elnöke
  • Dai Bin, a Kínai Turisztikai Akadémia elnöke
  • Elzbieta Bienkowska, belső piacért, valamint az ipar- és vállalkozáspolitikáért, és a kis- és középvállalkozásokért felelős európai biztos
  • Du Jiang, a Kínai Nemzeti Turisztikai Hivatal alelnöke
  • Federica Mogherini, az Európai Unió Külügyi és Biztonságpolitikai Bizottságának főképviselője
  • Luca Zaia, az olaszországi Veneto régió elnöke
  • Pansy Ho, a Nemzetközi Turisztikai Gazdasági Kutatóközpont (GTERC) alapítója és elnöke

Az eseményen résztvevő üzleti vezetők:

  • Jenna Qian, a Ctrip alelnöke
  • Qiu Yin, a Tencent alelnöke, szóvivője
  • Wei Zhihong, a UnionPay európai igazgatója
  • Jacopo Sertoli, a Welcome Chinese elnöke
  • Barry Lin, a Tuniu turisztikai forrásokért felelős igazgatója
  • Luca Patane’, a Uvet and Blu Panorama elnöke
  • Mikko Turtiainen, a Finnair nemzetközi értékesítésért felelős alelnöke
  • Torstein Hagen, a Viking Cruises elnöke

Kína ma már a világ legnagyobb turisztikai piaca a költések terén, és második helyen áll a kiutazó forgalmat tekintve. 2016-ban a kínai polgárok összesen 122 millió alkalommal utaztak külföldre, amely a nemzetközi turizmus egyötödét tette ki. A kínai bérnövekedés folytatódásának és az adminisztrációs könnyítéseknek köszönhetően pedig a jövőben várhatóan még könnyebben elérhetővé válik a külföldi utazás az ázsiai ország középosztályának tagjai számára. Erre válaszul kívánják az európai desztinációk tovább erősíteni pozícióikat ezen a piacon.

A kínai kiutazó turizmus jelentős növekedési potenciált jelent Európa számára. Jelenleg az európai országokba beutazó turisták 90 százaléka az Európai Unió valamely másik tagállamából érkezik. Ezzel szemben Ázsiában csak a turisták 73 százaléka érkezik egy másik ázsiai országból, míg az Egyesült Államokban az utazók 75 százaléka hazai turista.

Kína 2012 óta vezeti a külföldön legtöbbet költő turisták ranglistáját. 2016-ban a kínai turisták már 261 milliárd dollárt költöttek el külföldön, ami 12 százalékkal több, mint egy évvel korábban. A növekedésnek köszönhetően ma már Kínát kétségtelenül a világ legnagyobb költő állama, jóval megelőzve az Egyesült Államokat (123 milliárd dollár) és Németországot (79 milliárd dollár) is. Ma már a kínai turisztikai költések teszik ki a világ turisztikai bevételének 23 százalékát, hatalmas bevételt generálva a célországoknak.

Az európai országok iránti érdeklődés nagyon erős Kínában, így 2016-ban 12,8 millióan látogattak az ázsiai országból Európába. Becslések szerint pedig 5 éven belül ez a szám évi 20,8 millióra fog emelkedni. Érdekességképp megjegyzendő, hogy Észak-Amerikába 2016-ban 3,1 millió kínai látogatott. Európán belül Franciaország a legvonzóbb a távol keleti ország turisták számára, habár az utóbbi időkben a biztonsági kockázatok miatt inkább Olaszország felé fordult az érdeklődés.

Az EU-Kínai Turisztikai Év elindításáról szóló megállapodást az Európai Bizottság elnöke, Jean-Claude Juncker és a Kínai Népköztársaság miniszterelnöke, Li Kocsiang írták alá. A program célkitűzései a következők:

  • kevésbé ismert úti célok népszerűsítése,
  • az utaztatással kapcsolatos kölcsönös tapasztalatok további erősítése,
  • az együttműködés erősítésére szolgáló lehetőségek felkutatása és biztosítása,
  • vízumkönnyítések bevezetése és a légi összeköttetések erősítése.

A 2018-as EU-Kína Turisztikai Év velencei megnyitója két jelentős eseményt takar, amelyek közül az egyik a Palazzo Ducale, másik a velencei Casino épeületében lesz megtartva. Az üzleti csúcstalálkozón európai biztosok, valamint olyan kis- nagyvállalatok képviselői, továbbá más szakemberek vesznek részt, akik mind az EU és Kína között kapcsolatok elmélyítésén dolgoznak. Az ezzel egyidejűleg megrendezendő magas-szintű üzleti találkozón a felek a kevésbé ismert úti célok népszerűsítésének lehetőségeit tárgyalják majd meg.

A 2018 EU-Kína Év promóciós tervének legfontosabb célja, hogy a kínai turisták számára Európát a legvonzóbb nemzetközi célállomássá tegye. Hogy ez a cél megvalósulhasson, fontos a turisztikai vállalkozások dolgozóinak képzése annak érdekében, hogy a legjobb kiszolgálást tudják nyújtani a kínai utazók számára, megértve mit is igényelnek a kommunikáció és a szolgáltatások terén.

Ennek érdekében az Európai Bizottság és az Európai Turisztikai Bizottság egy új együttműködési platformot hozott létre az Európába irányuló turizmust serkentése céljával 2018-tól kezdődően. A 2018 EU-Kína Turisztikai Év kiemelt partnere a Welcome Chinese, amely a promóciós események főszervezői feladatait is ellátja. A Welcome Chinese rendelkezik az egyetlen olyan, a kínai kormányzat által elfogadott tanúsítvánnyal, amelynek birtokosai hivatalosan is teljesítik a Kínai Turisztikai Akadémia által – a Kínai Központi Televízióval és a UnionPay-jel, az ország egyetlen bankkártya kibocsátójával közösen – meghatározott, kínai utazókra szabott vendéglátói sztenderdeket.

A kínai utazók európaitól eltérő viselkedési mintái és kulturális szokásai nagyban befolyásolják az utazásokkal kapcsolatos választásaikat is. Az egyik legfontosabb hátráltató tényező a nyelvismeret hiánya. Emellett számolni kell az elektronikus fizetések terén még fennálló korlátokkal, valamint a kínai utazók biztonsági kockázatokhoz való óvatos hozzáállására is, amelyek ugyancsak kihatással van az utazással kapcsolatos döntésekre. A Welcome Chinese folyamatos edukációt nyújt az operátorok részére arról, hogy mit keresnek és milyen újdonságokra vágynak a kínai turisták.

Dai Bin professzor, a Kínai Turisztikai Akadémia (CTA) igazgatója kifejtette:

 „A turizmus éve kezdeményezés előremutató lépést jelent Kínának a nemzetközi turizmus népszerűsítése, az iparági együttműködés és a turisztikai külkapcsolatok terén. 2013 óta Kína több országgal, így Oroszországgal, az Egyesült Államokkal, Dél-Koreával, Indiával, Ausztráliával, Svájccal, Dániával, az ASEAN-nal, valamint további más országokkal közösen valósított meg hasonló kezdeményezést, sokat lendítve a két- és többoldalú turizmus fejlődésén.

A 2018-as Kína-EU Turisztikai Év egyszerre fogja támogatni a szakembercserét, a gazdasági fejlesztéseket, valamint a kölcsönös bizalom erősítését.

Eduardo Santander, az Európai Turisztikai Bizottság ügyvezető igazgatója elmondta:

„Az európai úti célok ismertségének erősítése fontos előfeltétele annak, hogy versenyképesek maradjanak a kínai utazók számára. Csak a kínai állami szervezetekkel való mélyebb együttműködés és az európai turisztikai szektor célzott, közös marketingkezdeményezések iránti növekvő elkötelezettsége fogja elősegíteni a kínai beutazó turisták számának további emelkedését.”

Jacopo Sertoli, a Welcome Chinese elnöke kiemelte:

„A kínai kormány megerősítésével a hátunk mögött az a célunk, hogy segítsük az európai turisztikai vállalkozásokat a kínai turisták igényeinek jobb megértésében, amelyek az elmúlt 10 évben igen sokat változtak. Eközben a kínai operátorokkal való további megállapodások megkötését is erőteljesen ösztönözni kívánjuk.

Az EU-Kína Turisztikai Év egy kiváló lehetőséget jelent Olaszországnak, azon belül a Welcome Chinese minősítést elnyert szolgáltatóknak, valamint azoknak a vállalkozásoknak, amelyek ezt követően kívánják minősíttetni magukat. Hiszen a Welcome Chinese kizárólagos hozzáférést biztosít a kínai piachoz a minősített szolgáltatóknak.

A CCTV-vel, a UnionPay-yel, az Ctrip, Tencent-tel, a Global Data-val, a Lobster Ink-kel, a Tuniu, Qyer-rel, a Caissa, Go with Tommy-val, a Lecoov-val, valamint a Fliggy-vel partnerségben dolgozó Welcome China készen áll arra, hogy bármely európai szolgáltatónak segítséget nyújtson a minősítés megszerzésében annak érdekében, hogy még vonzóbbá tudjon válni a kínai turisták számára.”

Tom Jenkins, az Európai Turisztikai Társaság vezérigazgatója elmondta:

„Megfelelő kommunikáció és együttműködés, ez szükséges ahhoz, hogy Európa és Kína ki tudja aknázni a lehetőségeit. A lehetőséget, hogy kialakítsuk a 21. század legnagyobb turisztikai partnerségét.”

Zhan Shu, Tencent Külügyi és Turisztikai Központjának vezérigazgatója szerint:

„A Kína és Európa közötti párbeszéd két ősi világ dialógusa a modern társadalom keretei között. A turizmus egy híd, a kultúra pedig a sarokkő, egyik világból a másikba pedig a digitális selyemút vezet át. A Tencent a Welcome Chinese-zel együttdolgozva reméli, hogy az internetes technológiának köszönhetően a kínai turisták ugyanúgy otthon érezhetik majd magukat Európában, mint Kínában.”

A 2018-as EU-Kínai Turisztikai Év projektbe a következő európai régiók kapcsolódnak be: Andalúzia és Katalónia Spanyolországból, Lappföld Finnországból, Veneto, Lombardo, Piedmont és Toszkána Olaszországból.

Több Unesco világörökségi helyszínt is népszerűsít a program. Ezek:

További rendezvények is népszerűsítik majd a 2018-as EU-Kína Turisztikai Évet, március 6-án Berlinben a legnagyobb európai turisztikai börzén és Pekingben április 16-án. Emellett további  népszerűsítő eseményekre kerül sor – egyebek mellett – novemberben Londonban és Sanghajban, valamint decemberben Chengduban.

Az EU-Kína Turisztikai Év az első valódi partnerkapcsolat Kína és az EU között az idegenforgalom területén. Látva a kínai utazók európai turizmus növekedésében betöltött szerepét, az Európai Bizottság idén év végéig megvizsgálja annak a lehetőségét is, hogy egy pénzügyi alapot hozzon létre az Európa és Kína közötti idegenforgalmi aktivitás további erősítése érdekében.

A 2018-as EU-Kína Turisztikai év hivatalos támogató partnerei:

  • UnionPay – A vezető fizetési szolgáltató Kínában, egyúttal az egyetlen bankkártya kibocsátó vállalat az ázsiai országban.
  • Ctrip – A legnagyobb kínai online utazási ügynökség 300 millió taggal, 1,2 millió hotellel több mint 200 országban, 2,9 milliárd dollár éves árbevétellel.
  • Finnair – A Helsinki székhelyű légitársaság járatai több mint száz európai várost kötnek össze a hét legnagyobb kínai várossal.
  • ADR – A Fiumicino repülőtér Európa egyik legnagyobb légikikötője, amely számos kínai nagyvárossal is közvetlen összeköttetést biztosít.
  • Venice Airport – A velencei Marco Polo repülőtér Olaszország harmadik legnagyobb légikikötóje, amely nemrég a Welcome Chinese-hez is csatlakozott.
  • Accor Hotels – A francia székhelyű, a párizsi CAC 40 tőzsdeindex-en is jegyzett nemzetközi hotelcsoport összesen 95 országban üzemeltet szállodákat.
  • T Fondaco dei Tedeschi by DFS – A világ legnagyobb utazókra specializálódott, luxustermékeket kínáló kereskedelmi szolgáltatója, amelynek termékkínálata 5 pilléren nyugszik: szépség és illat, divat és kiegészítők, élelmiszer és szuvenír, órák és ékszerek, borok és égetett szeszesitalok.
  • Global Blue – A svájci Nyon-ban székelő vállalat elsősorban vámmentes üzleteiről ismert, emellett – többek között – pénzváltással és marketinggel, valamint POS technológia telepítésével, értékesítői képzésekkel, továbbá vásárlói felmérések végzésével foglalkozik.
  • Bicester Village Shopping Collection – A Value Retail által működtetett üzletlánc Kínában és Európában több mint 1300 luxusbutikot üzemeltet, a világ vezető divat- és stílus márkáinak termékeit kínálva.

Miről szól a 2018-as EU-Kína Turisztikai Év?

A 2018-as EU-Kína Turisztikai Év elindítását Jean-Claude Juncker, az Európai Bizottság elnöke és Li Kocsiang, a Kínai Népköztársaság miniszterelnöke jelentették be a 2016. július 12-én megrendezett EU-Kína csúcstalálkozón. A kezdeményezés célja az EU és Kína közötti együttműködés szorosabbra fonása az idegenforgalom területén, és a turisztikai forgalom erősödésének további ösztönzése. További cél, hogy az európai idegenforgalmi vállalkozások megvethessék lábukat a robbanásszerűen fejlődő kínai turisztikai piacon és fordítva, a program ösztönözni kívánja a kínai befektetéseket Európában.

Kína ma már a világ legnagyobb turisztikai piacai közé tartozik a kiutazó turizmus és a költések terén is. Nagy népességszámának, az elkölthető jövedelmek növekedésének, a gyors városiasodásnak, valamint a turizmust sújtó korlátozások lebontásának köszönhetően ma már Kína az első számú forrása a nemzetközi turizmus fejlődésének. A 2018-as EU-Kína Turisztikai Év kezdeményezése pedig kiváló lehetőséget nyújt az európai szereplőknek a kínai piac feltérképezésére, kiaknázására, valamint arra, hogy megtanulhassák, miként lehet a kínai utazókat Európába csábítani, és a legjobb élményeket kínálni számukra.

Az Európai Bizottság a Kínai Nemzeti Turisztikai Hivatallal szoros együttműködésben készítette elő a 2018-as EU-Kína Turisztikai Évet. A projekt eredményeképpen pedig minden eddiginél több kezdeményezés fogja megcélozni Kínát mint küldő országot az idegenforgalmi szektorban.

A program elsődleges céljai:

  • marketing eszközökkel megmutatni, hogy mit tud nyújtani az EU a kínai látogatóknak,
  • üzleti csúcstalálkozók előmozdítása,
  • üzleti partnerkereső találkozók szervezése a legnagyobb turisztikai börzéken,
  • videós tartalmak előállítása és terjesztése,
  • célzott reklámkampányok szervezése.

Európa népszerűsítése Kínában

A kínai az egyik legfontosabb piac a világon, az elmúlt időszakban végbement dinamikus fejlődésének köszönthetően pedig digitális téren az egyik legfejlettebb ország. A kínai közösségi média, a legnagyobb online utazási ügynökségek és az újfajta fizetési szolgáltatások abba az irányba mozdították az Európai Turisztikai Bizottságot és a Welcome Chinese-t, hogy egy hathatós promóciós kampányt is megvalósítsanak a 2018-as EU-Kína Turisztikai Évhez kapcsolódóan.

Így a tervek szerint a turisztikai projekthez kapcsolódóan számos online és offline kampány fog futni, többek között:

  • Hivatalos európai pavilon létesül a Ctrip webes és mobilos portálon.
  • Hivatalos európai pavilon áll fel a Tuniu webes és mobilos portálon.
  • A Welcome Chinese WeChat Miniprogram célja egy olyan digitális platform megvalósítása, ahol a kínai utazók tudják egymás között megosztani az európai utazással kapcsolatos kérdéseiket és tapasztalataikat, a legújabb technológiai megoldások támogatásával.
  • Elköteleződést erősítő reklámkampány megvalósítása az Alibaba által működtetett Fliggy Pavillion oldalon.
  • Digitális és audio kalauz megjelentetése a Qyer-től.
  • Különleges csomagajánlatok régiókra bontva a Caissa-tól és a többi kínai utazásszervező szolgáltatótól.

Csak a legfontosabb gazdasági hírek

Nem kell tovább keresgélnie a híreket. Iratkozzon fel hírlevelünkre, hogy a legfontosabb gazdasági hírek találják meg Önt.

E-mail cím:

Hozzászólások

Hozzászólás írásához be kell lépnie, vagy ha még nem regisztrált nálunk, regisztráljon!