Legfontosabb témák

Stílszerűen a fogyasztóvédelmi világnapra időzítette a Magyar Nemzeti Bank (MNB) annak az 1,2 milliárd forintos büntetésnek a bejelentését, amelyet 35 bankra szabott ki az ügyfeleket megkárosító díjpolitika miatt. Az igazán nagy érvágás az lesz azonban a bankok számára, hogy vissza kell téríteniük ügyfeleiknek a határozat szerint jogellenesen felszámolt díjakat, becslések szerint mintegy 10 milliárd forintot.  Sok ügyfél örül majd ennek, de egyáltalán nem biztos, hogy ez a módszer a leghatékonyabb fogyasztóvédelmi eszköz. A megelőzés és az átlátható árazás kikényszerítése mindkét fél, a bankok és a fogyasztók számára is hasznosabb lenne. A (pénzügyi) fogyasztóvédelmi intézkedések és jogszabályok elsősorban azt az óriási információs egyenlőtlenséget igyekeznek csökkenteni, amely a hatalmas apparátussal, adatbázisokkal dolgozó bankok és az ügyfelek között van. A kiszolgáltatottság csökkentésére arra kötelezik a bankokat, hogy minél részletesebb, átláthatóbb információkat közöljenek a bonyolult, nehezen fölmérhető kockázatú termékeikről. Ugyanakkor fontos lenne az is, hogy ahol lehetséges, ott inkább az egyszerűbb, átláthatóbb árazásért és szolgáltatásokért szálljon síkra a felügyeletet is ellátó jegybank. Csakhogy a jelenlegi gyakorlat nem éppen ebbe az irányba mutat. Ebben persze jócskán ludas az adópolitika is. [...] Bővebben!

Tovább a blogra

Hozzászólások

Hozzászólás írásához be kell lépnie, vagy ha még nem regisztrált nálunk, regisztráljon!