Legfontosabb témák

Kósa Lajos frakcióvezető elmondta: jövőre nem emelkedik 9 százalékra a médiavállalkozásokat sújtó adóteher, ahogy az egy benyújtott törvényjavaslatban szerepelt. Mint közölte, a  képviselőcsoport azért kérte a parlamentet, hogy vegye le a napirendről az általuk tett javaslatot, mert a Fidesz szerint még dolgozni kell az előterjesztésen.

Jövőre nem 9 százalék lesz a reklámadó - jelentette ki Kósa Lajos, a Fidesz frakcióvezetője keddi budapesti sajtótájékoztatóján.

A Fidesz frakcióvezetője szerint jövőre biztosan nem 9 százalékos lesz az adó mértéke.

Jövőre nem 9 százalék lesz a reklámadó - jelentette ki Kósa Lajos, a Fidesz frakcióvezetője keddi budapesti sajtótájékoztatóján. Ugyan pár nappal ezelőtt terjesztették csak be az emelés ötletét. Mégis átnézik, így jó lesz-e az EU-nak.

Állítólag azért vetette le a Fidesz a médiavállalatokat célzó reklámadó már benyújtott tervezetét a napirendről, mert hirtelen rájött, hogy a javaslatot meg kell vizsgálni, megfelel-e az Európai Bizottság állásfoglalásának. Kósa Lajos szerint csökkentik az adókulcsot.

Sőt, a Fidesz csökkenteni szeretné a reklámadót, legalábbis ezt mondta most a párt frakcióvezetője.

A frakcióvezető szerint 2019-től nem lesz 9 százalék a reklámadó.

Jövőre nem 9 százalék lesz a reklámadó - jelentette ki Kósa Lajos, a Fidesz frakcióvezetője keddi budapesti sajtótájékoztatóján.

Jövőre nem 9 százalék lesz a reklámadó - jelentette ki Kósa Lajos, a Fidesz frakcióvezetője keddi budapesti sajtótájékoztatóján. A politikus elmondta, azért kérték a parlamentet, hogy vegyék le a...

Jövőre nem 9 százalék lesz a reklámadó - jelentette ki Kósa Lajos, a Fidesz frakcióvezetője keddi budapesti sajtótájékoztatóján.

Sajtótermékekekt büntető adó megduplázása mégse most kerül sorra.

Az Országgyűlés többségének döntése értelmében már kedden szavazhat a Ház a nemzeti felsőoktatási törvény módosításáról. A képviselők a napirend elfogadása után áttértek az interpellációkra, amelyek között a cukorbetegekről, a bérlakás-piacról és a paksi bővítésről is szó volt.

Hiába adtak be a múlt héten törvényjavaslatot a reklámadó szabályainak átírásáról, mégsem viszik a képviselők elé most - értesült a hvg.hu.

Hiába adtak be a múlt héten törvényjavaslatot a reklámadó szabályainak átírásáról, mégsem viszik a képviselők elé most.

A Nemzetgazdasági Minisztérium az Európai Bizottság határozatának eleget téve módosító javaslatot nyújtott be a reklámadót szabályozó törvényhez. A korábban befizetett összeg visszajár, júniustól azonban 9 százalékos lesz a mértéke.

A tervek szerint módosítja a kormány az EU által kifogásolt reklámadó törvényt, van, aki még korábban befizetett adót is visszakap. Lehetséges-e, hogy ezt később mégis be kell fizetni? A Faludi Wolf Theiss szakértője szerint bizony elképzelhető.

A 83. Kormányinfón szóba került a Csíki Sör, a Nébih-vizsgálat, az EU-források ügye és a Nemzeti Versenyképességi Tanács múlt heti javaslatai. Lázár János ismertetése szerint a gazdasági kabinet...

A reklámadó körüli felhajtásban sokak figyelmét elkerülte az a tény, hogy a módosító indítvány rögzíti: a 2017. május 31-ig befizetett reklámadó túlfizetésnek minősül és visszajár – hívta fel a figyelmet a Faludi Wolf Theiss Ügyvédi Iroda.

Várhatóan nem lesz kifogása az új reklámadó-szabályozással az Európai Bizottságnak - nyilatkozta az Indexnek Vámosi-Nagy Szabolcs, az EY adószakértője. Brüsszelnek azzal volt baja, hogy a törvény...

Idén még nem, de jövőre jelentős tehernövekedést jelent az, hogy a reklámadó mértékét a jelenlegi 5,3-ról 9 százalékra emelné idén június elsejétől a nemzetgazdasági tárca – mondta az RSM adószakértője. Fekete Zoltán Titusz szerint több érintett vállalkozásnak ez nem csupán azt jelenti, hogy nem lesznek nyereségesek, hanem veszteségbe is fordulhat át az eredményük.

Idén még nem, de jövőre jelentős tehernövekedést jelent az, hogy a reklámadó mértékét a jelenlegi 5,3-ról 9 százalékra emelné idén június elsejétől a nemzetgazdasági tárca – mondta az RSM adószakértője. Fekete Zoltán Titusz szerint több érintett vállalkozásnak ez nem csupán azt jelenti, hogy nem lesznek nyereségesek, hanem veszteségbe is fordulhat át az eredményük.

A kormány az Európai Bizottság 2016. november 4-i határozatára és az Európai Bíróság március 24-i végzésére reagálva tegnap benyújtotta azt törvénytervezetet, amely szerint az eddigi 5,3% helyett idén január 1. és május 31. között 0% lesz a reklámadó mértéke, majd június elsejétől 9%-ra emelkedik az adóteher. A Magyar Reklámszövetség és társszövetségei fenntartják eddigi álláspontjukat, hogy a reklámadót meg kell szüntetni, mert nem csak az iparágra káros, hanem a teljes magyar gazdaságra is, mint ahogyan ezt korábban az MRSZ reklámgazdasági hatástanulmánya is alátámasztotta.

A Magyar Reklámszövetség (MRSZ) és társszövetségei szerint a kormány a reklámadó 9 százalékra emelésével hadat üzent a hazai média iparnak. Továbbra is úgy látják, hogy a reklámadót meg kell szüntetni, mert nemcsak az iparágra káros, hanem a teljes magyar gazdaságra, ahogy ezt az MRSZ reklámgazdasági hatástanulmánya is alátámasztotta – közölték a szövetségek az MTI-hez szerdán ...

A piacról működő, nem állami pénzen kitartott médiának nehezebb lesz az élete a jövő évtől. Az adó előző verziója fennakadt Brüsszelen, egy kiskapun viszont átcsúszhat az új változat.

Bár első látásra úgy néz ki, hogy elengedi a kormány a reklámadót, hosszabb távon közel duplázódó teherről van szó a nagyobb árbevételű cégek esetében. Szakmai szervezetek szerint ez kigazdálkodhatatlan és elveszi a piacban rejlő növekedési lehetőséget.

Ezért az adóért csak a kormány lelkesedik, de láthatóan nem adja fel.

A korábban befizetett adó visszajár, az adókulcs növekszik, 100 millió Ft forgalom alatt továbbra sem kell adót fizetni

A Magyar Reklámszövetség és társszövetségei szerint a kormány a reklámadó 9 százalékra emelésével hadat üzent a hazai média iparnak.

A Magyar Reklámszövetség és társszövetségei fenntartják eddigi álláspontjukat, hogy a reklámadót meg kell szüntetni, mert ellehetetleníti a piaci alapon működő médiavállalkozásokat - közölte az MRSZ.

A médiaiparnak küldött hadüzenetnek tekinti a Magyar Reklámszövetség és tíz társszervezete a kormány által tegnap - júniusi hatállyal - 9 százalékra felemelt reklámadót.

Az iparág még megmaradt nyereségét is elvinné a kiadók szerint, ha úgy változtatnák meg a reklámadó törvényét, ahogy a kormány tervezi.

A korábban befizetett adó visszajár, az adókulcs növekszik, 100 millió Ft forgalom alatt továbbra sem kell adót fizetni. A jövőben az adó megmarad, de a „kicsiknek”, azaz a 100 millió forintnál kisebb reklámadóalappal rendelkező vállalkozásoknak továbbra sem kell reklámadót fizetniük – derül ki a Mazars legfrissebb összefoglalójából.

Júniustól 5,3 százalékról 9 százalékra emelkedhet a reklámadó mértéke, amennyiben az Országgyűlés elfogadja a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) kedden benyújtott törvényjavaslatát. A Világgazdaságnak nyilatkozó szakértő szerint a módosítás révén lezáródhatnak az Európai Bizottsággal folytatott viták.

Enyhül a szabályozás, viszont magasabb adókulccsal kell számolniuk a cégeknek a Mazars szerint.

Kedvező és kedvezőtlen változtatásokat is tartalmaz a parlament elé kedden beterjesztett reklámadóról szóló törvényjavaslat a Mazars nemzetközi könyvvizsgáló és tanácsadó vállalat szerdai, MTI-nek küldött elemzése szerint. Ha az Országgyűlés elfogadja, akkor a reklámadó átalakított szabályai 2017. május 25-től lépnek hatályba. A legfontosabb változás, hogy visszajár a reklámot közzétevők által a 2014-2016-os adóévekre bevallott és megfizetett ...

A szakember szerint az intézkedések mind beavatkozást jelentenek a piac működésébe.

A reklámadóról szóló törvény módosítása nemcsak az adó mértékének emelését tartalmazza, hanem azt is, hogy az elmúlt bő 3 év során beszedett reklámadó visszajár az érintett médiacégeknek. Vagyis...

A nemzetgazdasági tárca kedden benyújtotta a parlamentnek a reklámadó-törvényt módosító javaslatát. A kormány a brüsszeli döntés ellenére sem kér el visszamenőlegesen semmilyen közterhet az eddig reklámadó-mentességben részesült kisvállalkozóktól - közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM).

Az NGM szerint a kisvállalkozóknak jelent majd segítséget a törvénymódosítás.

Átírják az EU szabályait sértő reklámadótörvényt, de olyan részeket is benne hagynak, amelyekről már most lehet tudni, hogy Brüsszelben nem fog mindenkinek tetszeni.

Átírják az EU szabályait sértő reklámadótörvényt, de olyan részeket is benne hagynak, amelyekről már most lehet tudni, hogy Brüsszelben nem fog mindenkinek tetszeni.

A nemzetgazdasági tárca kedden benyújtotta a parlamentnek a reklámadó-törvényt módosító javaslatát. A kormány a brüsszeli döntés ellenére sem kér el visszamenőlegesen semmilyen közterhet az eddig reklámadó-mentességben részesült kisvállalkozóktól – közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) az MTI-vel. A szaktárca közleményében felidézi: az Európai Bizottság 2016. november 4-ei határozata szerint a reklámadó több ponton sérti az uniós ...

Az NGM szerint a kisvállalkozóknak jelent majd segítséget a törvénymódosítás.