Legfontosabb témák

A fokozódó hőség közlekedésbiztonsági kockázataira hívja fel a figyelmet a rendőrség. A forróság miatt gyengül az autósok koncentráció képessége, tompul a figyelme, nagyobb a balesetveszély útjainkon.

Az Egyesült Királyság környezetvédelmi államtitkára, Michael Gove nemrég bejelentette, hogy 2040-ig meg kívánják tiltani az új benzin- és dízelautók értékesítését Nagy-Britanniában. Az ilyen autókban működő belső égésű motorok okozta károsanyag-kibocsátást teszik az ország növekvő mértékű, emberre és környezetre egyaránt káros légszennyezettségnek az egyik fő, könnyen célozható felelősévé. Ez a lépés egy valódi mérföldkő az elektromosautók irányába tett úton, amik most még csak a brit eladások egy százalékát teszik ki. A kormánydöntés ugyanakkor számos megoldandó kérdést vet fel az autóipar szereplői számára.   Ezzel a rendelettel Nagy-Britannia Franciaország után a második ország Európában, ahol szintén 23 évig lehetne még ilyen új autókat árusítani. Azt fontos látni, hogy ezek a tervek annak a kivitelezési stratégiának a részei, amiket az egyes országoknak saját hatókörben kell kialakítani a párizsi klímaegyezmény értelmében azért, hogy a vállalt küszöbértékeknek eleget tegyenek. A fenntarthatóságért vívott küzdelemben egyre több hasonló intézkedés jelenik majd meg, ami jó hír, nagyrészt azért is, mert hirdeti és képviseli azt a gondolatot is, hogy nem csak a következő generációnak kell ezzel a problémával megbirkóznia, hanem a mi életünkben is szükség lesz már a gyökeres változásokra környezetünk megoldása érdekében.   Az, hogy 23 év múlva az angolok és franciák nem vehetnek már benzines vagy dízelautót, csak az egyik lépése lesz az új rendszernek. Több mint valószínű, hogy nálunk is előbb-utóbb előkerülnek majd hasonló ötletek. Többféle ösztönző létezik persze ezeknek a céloknak az elérésére: egyrészt a nem támogatott technológia betiltása, ami tényleg a legdurvább eszköz, de ott van a kedvezményezett technológia adókedvezményekkel történő támogatása az állam részéről, a szükséges infrastruktúra kiépítése, vagy éppen majd a legszennyezőbb járművekre kiszabott bírságok is. Mindezen módszerekkel terelve leszünk az elektromos autók használata felé.   Ilyen és ehhez hasonló infrastrukúrára jócskán szükség lesz, ha a brit és a francia kormány ösztönözni akarja a környezetkímélőbb autózási szokásokat. Csak az egyik megoldandó kérdés a sok közül, hogy milyen finanszírozással fogják kiépíteni.  Furcsa, de egyáltalán nem ördögtől való belegondolni, hogy talán mi vagyunk az egyik utolsó generáció, akik még ismerhetik az autózás eredeti élményét. Ilyenkor érdemes magunkat emlékeztetni, hogy a lovaskocsit használók is ugyanezt gondolhatták a 19. században. Az azt következő technológiát lehet, hogy nem volt egyszerű megszokni, de mára viszont szerves része lett a közlekedési kultúrának. Viszont be kell látni, hogy ez a technológia megérett a szisztematikus leváltásra. És nem azért, mert nem működik, hanem fenntarthatósági, környezetvédelmi okok miatt.    Kérdés, hogy vajon mekkora ellenerőt tud kifejteni az ellenérdekelt autóipar, akik között kétféle játékos van: akik már bejelentették, hogy el tervezik hagyni a hagyományos technológiát (mint a Volvo) és azok, akik ennek a technológiai kihívásnak még nem tudnak megfelelni, mint például a legendás brit autómárka, az Aston Martin. Ennek vezetője úgy nyilatkozott a kormányzati bejelentés kapcsán, hogy az nem járja, hogy a kormány megnehezíti az üzleti tevékenységüket, és a fogyasztókat támogatja, a gyártókat viszont cserben hagyja az átmenet során. Arra hívta fel a figyelmet, hogy ha a brit autóipar versenyképessé akar válni az elektromos autók piacán, akkor például az elektromos autókat töltő elemek gyártásában fel kell venniük a versenyt a kínai gyártókkal, akik szerinte nagyjából 10 éves előnnyel rendelkeznek ebben már most is.   Gyűlnek a sötét felhők a hagyományos autógyártók felett - a bejelentés ellenérdekeltjei többek között az olyan autóipari legendák is, mint a képen látható csodaszép autót gyártó Aston Martin.    A Michael Gove bejelentésére érkezett reakciók természetesen vegyesek. A Greenpeace szerint például ez a döntés abból a szempontból helyes, hogy kijelölt egy időpontot a környezetre káros hatásúnak tekintett benzines és dízelmotoros autók vásárlására. Viszont ez a 23 éves határidő szerintük túl távoli ahhoz, hogy megóvja az embereket, elsősorban a gyerekeket a légszennyezés káros hatásaitól. A szervezetnek persze ebben igaza van. Viszont fontos látni a jó szándékot, és a pozitív elhatározást is. Mert cselekedni kell, és ha lehet, minél hamarabb, de az első jelentős eredményeket az ilyen döntések készítik elő.     Forrás: 444, Financial Times   További érdekes nézegetnivaló: Az Európai Környezetvédelmi Hivatal elmagyarázza, mi mindent érdemes tudni a légszennyezésről: https://www.eea.europa.eu/themes/air/intro  London történetének legsúlyosabb szmogriadója, az 1952-es “The Great Smog of London” 60. évfordulója alkalmából a Guardian képriportja: https://www.theguardian.com/environment/gallery/2012/dec/05/60-years-great-smog-london-in-pictures Egy francia start-up cég napra pontosan tudja vizuálisan bemutatni, a világ melyik táján milyen mértékű éppen a légszennyezés: https://www.washingtonpost.com/news/worldviews/wp/2016/11/17/this-stunning-world-map-shows-the-awful-state-of-air-pollution/?utm_term=.c3d4f1cf1c0f       Amennyiben tetszett a bejegyzésünk, kövess minket a Facebookon!

Az Egyesült Királyság környezetvédelmi államtitkára, Michael Gove nemrég bejelentette, hogy 2040-ig meg kívánják tiltani az új benzin- és dízelautók értékesítését Nagy-Britanniában. Az ilyen autókban működő belső égésű motorok okozta károsanyag-kibocsátást teszik az ország növekvő mértékű, emberre és környezetre egyaránt káros légszennyezettségnek az egyik fő, könnyen célozható felelősévé. Ez a lépés egy valódi mérföldkő az elektromosautók irányába tett úton, amik most még csak a brit eladások egy százalékát teszik ki. A kormánydöntés ugyanakkor számos megoldandó kérdést vet fel az autóipar szereplői számára.   Ezzel a rendelettel Nagy-Britannia Franciaország után a második ország Európában, ahol szintén 23 évig lehetne még ilyen új autókat árusítani. Azt fontos látni, hogy ezek a tervek annak a kivitelezési stratégiának a részei, amiket az egyes országoknak saját hatókörben kell kialakítani a párizsi klímaegyezmény értelmében azért, hogy a vállalt küszöbértékeknek eleget tegyenek. A fenntarthatóságért vívott küzdelemben egyre több hasonló intézkedés jelenik majd meg, ami jó hír, nagyrészt azért is, mert hirdeti és képviseli azt a gondolatot is, hogy nem csak a következő generációnak kell ezzel a problémával megbirkóznia, hanem a mi életünkben is szükség lesz már a gyökeres változásokra környezetünk megoldása érdekében.   Az, hogy 23 év múlva az angolok és franciák nem vehetnek már benzines vagy dízelautót, csak az egyik lépése lesz az új rendszernek. Több mint valószínű, hogy nálunk is előbb-utóbb előkerülnek majd hasonló ötletek. Többféle ösztönző létezik persze ezeknek a céloknak az elérésére: egyrészt a nem támogatott technológia betiltása, ami tényleg a legdurvább eszköz, de ott van a kedvezményezett technológia adókedvezményekkel történő támogatása az állam részéről, a szükséges infrastruktúra kiépítése, vagy éppen majd a legszennyezőbb járművekre kiszabott bírságok is. Mindezen módszerekkel terelve leszünk az elektromos autók használata felé.   Ilyen és ehhez hasonló infrastrukúrára jócskán szükség lesz, ha a brit és a francia kormány ösztönözni akarja a környezetkímélőbb autózási szokásokat. Csak az egyik megoldandó kérdés a sok közül, hogy milyen finanszírozással fogják kiépíteni.  Furcsa, de egyáltalán nem ördögtől való belegondolni, hogy talán mi vagyunk az egyik utolsó generáció, akik még ismerhetik az autózás eredeti élményét. Ilyenkor érdemes magunkat emlékeztetni, hogy a lovaskocsit használók is ugyanezt gondolhatták a 19. században. Az azt következő technológiát lehet, hogy nem volt egyszerű megszokni, de mára viszont szerves része lett a közlekedési kultúrának. Viszont be kell látni, hogy ez a technológia megérett a szisztematikus leváltásra. És nem azért, mert nem működik, hanem fenntarthatósági, környezetvédelmi okok miatt.    Kérdés, hogy vajon mekkora ellenerőt tud kifejteni az ellenérdekelt autóipar, akik között kétféle játékos van: akik már bejelentették, hogy el tervezik hagyni a hagyományos technológiát (mint a Volvo) és azok, akik ennek a technológiai kihívásnak még nem tudnak megfelelni, mint például a legendás brit autómárka, az Aston Martin. Ennek vezetője úgy nyilatkozott a kormányzati bejelentés kapcsán, hogy az nem járja, hogy a kormány megnehezíti az üzleti tevékenységüket, és a fogyasztókat támogatja, a gyártókat viszont cserben hagyja az átmenet során. Arra hívta fel a figyelmet, hogy ha a brit autóipar versenyképessé akar válni az elektromos autók piacán, akkor például az elektromos autókat töltő elemek gyártásában fel kell venniük a versenyt a kínai gyártókkal, akik szerinte nagyjából 10 éves előnnyel rendelkeznek ebben már most is.   Gyűlnek a sötét felhők a hagyományos autógyártók felett - a bejelentés ellenérdekeltjei többek között az olyan autóipari legendák is, mint a képen látható csodaszép autót gyártó Aston Martin.    A Michael Gove bejelentésére érkezett reakciók természetesen vegyesek. A Greenpeace szerint például ez a döntés abból a szempontból helyes, hogy kijelölt egy időpontot a környezetre káros hatásúnak tekintett benzines és dízelmotoros autók vásárlására. Viszont ez a 23 éves határidő szerintük túl távoli ahhoz, hogy megóvja az embereket, elsősorban a gyerekeket a légszennyezés káros hatásaitól. A szervezetnek persze ebben igaza van. Viszont fontos látni a jó szándékot, és a pozitív elhatározást is. Mert cselekedni kell, és ha lehet, minél hamarabb, de az első jelentős eredményeket az ilyen döntések készítik elő.     Forrás: 444, Financial Times   További érdekes nézegetnivaló: Az Európai Környezetvédelmi Hivatal elmagyarázza, mi mindent érdemes tudni a légszennyezésről: https://www.eea.europa.eu/themes/air/intro  London történetének legsúlyosabb szmogriadója, az 1952-es “The Great Smog of London” 60. évfordulója alkalmából a Guardian képriportja: https://www.theguardian.com/environment/gallery/2012/dec/05/60-years-great-smog-london-in-pictures Egy francia start-up cég napra pontosan tudja vizuálisan bemutatni, a világ melyik táján milyen mértékű éppen a légszennyezés: https://www.washingtonpost.com/news/worldviews/wp/2016/11/17/this-stunning-world-map-shows-the-awful-state-of-air-pollution/?utm_term=.c3d4f1cf1c0f       Amennyiben tetszett a bejegyzésünk, kövess minket a Facebookon!

Rekordközeli összeg folyt be tavaly kötelező gépjármű-felelősségbiztosításokból (kgfb) a biztosítókhoz – derül ki a Magyar Nemzeti Bank (MNB) friss adataiból. A legveszélyesebbek a kamionok a magyar utakon, minden negyedik okozott kárt 2016-ban.

A Hungaroring versenypálya bejáratai és a parkolók felé vezető utakat egyirányúsította a rendőrség.

Tavaly 12 százalékkal több káreset történt az utakon, ezekből a legnagyobbakat a kamionok okozták az MNB adatai szerint.

Rekordközeli összeg folyt be tavaly kötelező gépjármű-felelősség-biztosításokból (kgfb) a biztosítókhoz, ugyanakkor a károk száma is megnőtt, a legtöbb és legnagyobb kárt a kamionok okozták - írta a Világgazdaság ... ...

Nőtt tavaly az anyagi kárral járó balesetek száma a magyar utakon.

Miközben olajpiaci kereskedők úgy látják, hogy közelebb került egymáshoz a kereslet és kínálat, azaz mérséklődött az elmúlt évek olaj- és benzináresését okozó olajfelesleg, a hedge fundok egyelőre óvatosak ... ...

Enyhén emelkedhet idehaza az üzemanyagok ára az elkövetkező hetekben. A nyár végéig akár tíz forinttal is drágulhat a benzin és a gázolaj literje - írja a Magyar Nemzet. Szeptember elejére mindkét hajtóanyagtípus ... ...

Az adatbázis karbantartása és rendszerfejlesztés miatt vasárnap hajnali 1 és 2 óra között szünetel az úthasználati jogosultságok értékesítése – tájékoztatta a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ) pénteken az MTI-t.

A tartós kánikula miatt, egészségvédelmi és közlekedésbiztonsági okokból szombaton és vasárnap korlátozás nélkül közlekedhetnek a nehéz tehergépkocsik a magyarországi utakon - tájékoztatott a Nemzeti Fejlesztési ... ...

Hamarosan visszatérnek állomáshelyükre azok a külföldi katonák, akik a Saber Guardian nemzetközi gyakorlaton vesznek részt a térségben, így újra katonai konvojokra kell számítani az utakon – mondta Benkő Tibor vezérezredes, a Honvéd Vezérkar főnöke az M1 aktuális csatornán csütörtök este. A külföldi katonák “visszacsoportosítása” Magyarországon keresztül történik, és átvonulásukban a Magyar Honvédség segédkezik – mondta ...

Hamarosan visszatérnek állomáshelyükre azok a külföldi katonák, akik a Saber Guardian nemzetközi gyakorlaton vesznek részt a térségben, így újra katonai konvojokra kell számítani az utakon - mondta Benkő Tibor vezérezredes, a Honvéd Vezérkar főnöke az M1 aktuális csatornán csütörtök este.

Idén is folytatódott a megtett úttal arányos elektronikus útdíjszedési rendszerből származó bevételek erőteljes emelkedése.

Idén is folytatódott a megtett úttal arányos elektronikus útdíjszedési rendszerből származó bevételek erőteljes emelkedése: a megszolgált útdíj június 30-ig befolyt bruttó 108,3 milliárd forintos összege ugyanis közel 12 százalékkal haladja meg a tavalyit - közölte a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. csütörtökön az MTI-vel.

Idén is folytatódott a megtett úttal arányos elektronikus útdíjszedési rendszerből származó bevételek emelkedése: a megszolgált útdíj június 30-ig befolyt bruttó 108,3 milliárd forintos összege ugyanis ... ...

Az első félévben 108,3 milliárd forintot költöttünk autópálya matricára.

Idén is folytatódott a megtett úttal arányos elektronikus útdíjszedési rendszerből származó bevételek erőteljes emelkedése : a megszolgált útdíj június 30-ig befolyt bruttó 108,3 milliárd forintos összege ugyanis közel 12 százalékkal haladja meg a tavalyit.

Elérte a kétmilliót az elektromos autók száma a világon 2016-ban, ami új rekord. Az IEA továbbra is a világos, ambiciózus célok kitűzésére és a politikai támogatás szükségességének fontosságára hívja fel a figyelmet ezen a területen.

A nyári időszakban évről évre egyre több robogó jelenik meg a hazai utakon. Jelenleg már több mint félmillió robogó üzemel az országban, ezeknek mintegy 55 százalékára kötöttek már valaha kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást (kgfb). Ugyanakkor a Függet

Napjainkban több mint félmillió robogóval közlekednek Magyarországon, ezeknek csupán mintegy 55 százalékára kötöttek már kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást (kgfb-t), ugyanakkor a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetségének (FBAMSZ) becslése szerint mindössze 15-20 százalékuk után fizetik ki rendszeresen az átlagosan évi 3 ezer forint díjat. Az FBAMSZ MTI-hez eljuttatott közleménye szerint a rendőri igazoltatás során büntetés jár a kgfb ...

Új rendszámokat kaptak a magyarországi diplomáciai testületek autói. A váltással megszűnnek az eddigi DT-s kék rendszámok, helyettük CD lesz a diplomata autók általános betűjele és a számozás is teljesen ... ...

Új rendszámokat kaptak a magyarországi diplomáciai testületek autói. Az eddigi hat- helyett nyolckarakteres táblákat vezetnek be, a váltással megszűnnek az eddigi DT-s kék rendszámok, helyettük CD lesz a diplomata autók általános betűjele.

Károkozáskor több százezres összegekre is megbüntethetik az ilyen motor tulajdonosát, pedig az éves díj csak háromezer forint.

Önvezető autókat tesztelhet a hazai közutakon az AImotive. Ez az első cég, amely Magyarországon engedélyt kapott efféle tesztek végrehajtására.

Egyedüli ajánlattevőként a becsült értéken, nettó 430 millió forintért végezheti az OTP az on-line bankkártyás fizetéshez (VPOS) szükséges banki szolgáltatásokat - tette közzé az ajánlatkérő Nemzeti Útdíjfizetési ... ...

Több súlyos sérülésekkel járó baleset is történt hétfő reggel, vezessetek óvatosan!

Emeli bruttó 2 forinttal a 95-ös benzin és bruttó 3 forinttal a gázolaj literenkénti nagykereskedelmi árát pénteken a Mol Nyrt. - értesült piaci forrásokból az MTI csütörtökön. Az emeléssel a benzin...

2019 végére létrejöhet az új gázszállítási útvonal Magyarországra – mondta el szerdán Moszkvából telefonon nyilatkozva az MTI-nek Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter miután megállapodást írt alá a Gazprom vezérigazgatójával az ezzel kapcsolatos magyarországi fejlesztésekről.

A Mol szeretné felhívni az utazóközönség figyelmét, a felelős állattartásra, ennek részeként mostantól mintegy 450 hazai töltőállomását nyitotta meg a kisállatok előtt - adta hírül a társaság. A PETA ... ...

Az év első hat hónapjában 41,94 milliárd forint bevételt származott az e-matrica értékesítéséből, ami az előző év azonos időszakában elért 38,17 milliárd forinthoz képest 10 százalékos növekedést...